2010. március 21., vasárnap

Női szeszély


Ahogyan a Nagyikám készítette. Csökkenti a fagyasztóból a fehérjéket és gyorsan elkészül. Pont a délutáni kávéhoz való könnyű kis finomság. Ez is a keretes tepsiben készült.

Hozzávalók: 38 X 25 cm-es tepsihez.

tészta:
4 tojás
12 dkg cukor
12 dkg liszt
2 evőkanál olaj

tetejére:
baracklekvár
7 tojásfehérje
8 evőkanál cukor
10-15 dkg durvára vágott dió

A sütőt előmelegítem 180 fokra.

Az egész tojásokat a cukorral habosra keverem, ez a robotgéppel legalább 7-8 perc. A tál oldalán belecsurgatom az olajat, majd kézi habverővel több részletben, óvatosan hozzákeverem a lisztet. A tepsibe öntöm és elkenem egyenletesen. 15 perc alatt megsütöm.
Közben a 7 fehérjét habbá verem fokozatosan adagolva hozzá a cukrot is.
A tésztát kiveszem és megkenem a baracklekvárral, ráhalmozom a habot is, megszórom a dióval és kb.10-15 percre visszateszem még a sütőbe.

A formában hagyom langyosra hűlni, körben egy lapáttal elválasztom, leveszem a keretet. Vízbe mártogatott késsel vágom kockákra.

8 megjegyzés:

christaylor írta...

Eléggé édesszájú vagyok, egyetlen sütivel teszek kivételt, a női szeszéllyel. Mert azt nagyon nem szeretem. Viszont az is igaz, hogy mostanáig csak a cukrászdai fajtát ismertem, ami nagyon magas és nagyon tömény hab.
De a tiéd nagy-nagyon jól néz ki a lekvárral és a nem olyan magas habbal, úgyhogy ezt a receptet le is mentettem és ki is próbálom, mert a női szeszély is megérdemel egy esélyt! :)

Mary írta...

Nagyon finom sütemény rendszeresen készítem. Csak én vizes piskótával szoktam.
Tiéd is nagyon jól néz ki Moha!

Moha írta...

Christaylor próbáld ki, esetleg még csökkentheted a habban a cukrot 5-6 kanálnyira!

Mary köszönöm! Tényleg finom!

Viki írta...

Jaj de nagyon gusztusos, s hogy én ezt hogy imádtam régen??? Fel kellene frissitenem az emlékeim nőiszeszély ügyben. :) gratula

Bianka írta...

Nagyon jól néz ki

Moha írta...

Viki, Bianka köszönöm!

Andi írta...

Gyerekkorom kedvenc sütije...jó nagy habbal a tetején...most nyelek nagyokat...

Moha írta...

Andi nekem is! Erre mindig kapható volt a Nagyi,mert gyorsan elkészül!

AddThis

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...